mandag 3. oktober 2011

Barbietøy

I år skal jentene få barbie- og dukkeklær i julekalenderen. Annenhverdag med barbieklær og dukkeklær. Storejenta er veldig opptatt av barbie og minstejenta liker godt å leke med dukker. Mamma er også godt i gang med prosjektet og hekler og strikker som bare det. Jeg har så langt kun laget to ting, men det er jo ennå lenge til jul.

Det første jeg har laget er en vest med korte ermer. Den er strikket av tykt ullgarn med tykke pinner, nr 7 tror jeg. Resultatet ble jeg ganske godt fornøyd med.
Den er også ganske enkel å ta av og på.


Det andre jeg har laget er en kjole med tilhørende pannebånd til. Ble ikke helt fornøyd med kjolen, den ble litt for løst strikket, så jeg burde nok strikket med tynnere pinner. Garnet er bomull. Den er også litt vrien å få på, for hendene setter seg fast i maskene, så her ser jeg for meg mye arbeid for mor...

3 kommentarer:

  1. Hvordan gikk det med resten av barbieklærne? :)

    SvarSlett
  2. Det gikk bra:) Det ble 24 pakker med alt mulig av klær. Kjoler, sko, jakker, bukser, smykker... Men det er mamma som må takkes, for hun stod for hele produksjonen alene!

    SvarSlett